Bratři Bouroullecovi jsou jednou z nejznámějších designerských sourozeneckých dvojic v Evropě. Rodáci z města Quimper, nacházejícího se na samém západu Bretaně, vstoupili do velkého světa užitého umění koncem devadesátých let 20. století a od té doby patří jejich dílo k nejsledovanějším a nejuznávanějším vůbec. Ronan a jeho mladší bratr Erwan vystavovali na nejprestižnějších místech jak v rodné Francii, tak ve Spojených státech, Japonsku, Velké Británii, Německu i Švýcarsku. O jejich dílo jeví zájem nejen muzea a galerie, ale také výrobci designovaného nábytku a bytových doplňků. Bouroullecovi spolupracovali se společnostmi jako Vitra, Kartell, Cappellini či Ligne Roset.
Psal se rok 1997, kdy se s účastí na Pařížském salónu nábytku dostavily první ceny i zájem novinářů. Časopis Maison Française okamžitě označil Ronana za objev roku a prorokoval mu slibnou budoucnost. Jak dnes můžeme s klidným svědomím říci, nemýlil se. Bouroullecovi nejenže na Pařížském salónu opětovně sklízeli sympatie novinářů, ale dokonce si vysloužili cenu Créateur de l´année (Tvůrce roku), neboli nejprestižnější francouzské ocenění, které lze v oblasti designu získat. Přesto je zřejmé, že největší momenty jejich kariéry teprve přijdou. Bratři Bouroullecovi neustále překypují kreativitou. Jejich díla jsou svěží, originální, hravá a vždy kořeněná alespoň špetkou humoru.
Bratři především
Za úspěch Bouroullecových určitě do jisté míry může jejich touha po objevování nových věcí, seznamování se s novými věcmi a předkládání si dalších výzev. Ta je navíc umocněna tvořivým vztahem, který mezi bratry panuje. Je třeba zdůraznit, že každý z bratrů zastává svůj osobitý přístup. Jejich díla vznikají na základě konfrontace, nicméně pokaždé umějí nalézt kompromis. Ve své tvorbě se nebrání jak odvážným počinům, jako například s pařížskou galerií Kréo v případě Lit clos, postele připomínající domeček v koruně stromu, ale zároveň dokážou zaujmout i masového zákazníka, jak o tom svědčí popularita židle Outdoor, jež vznikla ve spolupráci s firmou Ligne Roset.
Tímto ale výčet aktivit bratrů Bouroullecových rozhodně nekončí. Vedle navrhování nábytku zasahují i do oblastí projektování kanceláří, módních butiků či takzvaných plovoucích domů. Experimentují s keramikou, sklem, světlem i zvukem a tak dále a tak dále. Zkompletovat daný seznam není možné ani tak proto, kolik položek obsahuje, ale především z toho důvodu, že bratři Bouroullecovi ctí zásadu „neříkej hop, dokud nepřeskočíš“. O své práci se vyjadřují opatrně a aktuální plány prozrazují jen opravdu neradi. Jedním z jejich posledních výtvorů je židle Vegetal značky Vitra. V Česku jsme mohli jejich dílo vidět na brněnském Mobitexu v roce 2005.